Budgetbeheer is het in onderling overleg, op vrijwillige basis, (tijdelijk) laten beheren van het budget, zodat er evenwicht komt in de inkomsten en uitgaven, alle vaste lasten op tijd betaald worden en eventuele schulden worden afgelost.
Wij van BB&F Salland bieden je de helpende hand als het over budgetbeheer gaat. Wil je graag weten hoe dat je het budget het beste kunt beheren? Wij kunnen je hierin adviseren. Als je namelijk een keer schulden hebt gehad of je zit momenteel in de schulden, dan kan het financieel overzicht bewaren lastig zijn. Gelukkig zijn wij er om je te helpen en dit doen wij samen met je op discrete en vertrouwde wijze. Je hoeft je dan ook niet te schamen dat je onze hulp in gaat schakelen, je bent niet de enige die hier tegenaan loopt! Als je op tijd onze hulp inschakelt dan kan de situatie worden aangepakt en leer je hoe dat budgetbeheer in zijn werk gaat, zodat je dit in de toekomst ook zelf kunt!
Wil je van onze service gebruik maken als budget coach of budget beheerder?
Als u meer wilt weten over budgetbeheer, dan horen wij dat graag van je. Onze medewerkers staan voor je klaar om de vragen over te beantwoorden. Het is namelijk fijner om een financieel probleem tijdig aan te pakken!
Budget pakket
Je inkomen wordt volledig door ons beheerd. Wij schrijven in overleg met je alle bedrijven aan om de post rechtstreeks naar ons te sturen. Dit geeft je de rust dat wij volledig op de hoogte zijn van jouw financiën. Je hoeft zich dan niet meer druk te maken dat de deurwaarder of welke instantie dan ook je benaderd voor betalingen. Dit doen wij voor je. BB&F Salland betaalt alle vaste lasten, en reserveert geld voor niet-maandelijkse terugkerende kosten (zoals gemeentelijke belastingen en verzekeringen) of voor onvoorziene uitgaven. Je ontvangt wekelijks, of in overleg vaker het huishoudgeld op je nieuw te openen leefgeld rekening. Daarnaast bekijkt BB&F Salland waar je nog meer recht op kunt hebben en verzorgen wij de kwijtschelding verzoeken van heffingen, aanvragen (bijzondere) bijstand en huur- en zorgtoeslag. We zorgen dat rekeningen betaald worden en wanneer er onverantwoorde uitgaven worden gedaan bespreken we dit met jou. Dit om zo vinger aan de pols te houden en te voorkomen dat schulden oplopen. Ons doel is immers samen met jou de schulden op te lossen en ervoor te zorgen dat je schuldenvrij blijft. Hoewel wij alles voor je regelen en je proberen te ontlasten blijf je natuurlijk zelf verantwoordelijk.
We nemen contact op met eventuele schuldeisers voor het zo nodig treffen van enkele afbetalingsregelingen, Ook zo trachten we te voorkomen dat de schulden verder oplopen.
Veelal zien we dat cliënten bij ons beginnen met budgetstandaard of budgetcomfort maar toch al snel tot de conclusie komen dat de schulden zich helaas ondanks onze professionele begeleiding blijven opstapelen. Goed is het dan om te kijken of je wel het juiste abonnement hebt gekozen. We blijven daarop veelvuldig met je in gesprek. Dit om te zorgen dat onze hulp voor je tot een succes leidt. Ook zal er naast een goed budgetbeheer gekeken moeten worden naar een ander uitgavenpatroon/levensstijl om te komen tot een succesvolle oplossing van de schulden
Mocht het blijken dat je de verantwoordelijkheid van de vrijheid tot in de gekozen budgetvorm budgetexpert niet zelf kunt dragen dan is beschermingsbewind misschien een betere optie voor je.
Tarieven budgetbeheer
Budget pakket |
---|
Vaste lasten, aanvragen en sparen |
GRATIS adviesgesprek |
Intake € 349,- |
---------------------- |
€ 110,00,- /PM |
Hoe gaan we dan te werk?
Het inkomen komt binnen op de budget beheerrekening die speciaal hiervoor wordt aangemaakt. Primaire vaste lasten worden vanaf deze rekening door BB&F Salland betaald. Onder primaire vaste lasten verstaan wij betalingen voor de huur of hypotheek, elektriciteit, gas, water, ziektekostenverzekering, overige verzekeringen en eventuele aangegane verplichtingen . Je krijgt zo geen betalingsachterstanden bij deze belangrijke vaste lasten.Als de vaste lasten betaald zijn, boekt BB&F Salland het overblijvende geld eens per maand, of als je liever eens per week geld ontvangt, over op jouw bankrekening . Met dit geld betaal je de overige vaste lasten en andere persoonlijke uitgaven. Bij Budgetstandaard houd je dus verder de eigen verantwoordelijkheid en zelfstandigheid bij je overige financiën.
Budgetcoaching
Wat is een Budgetcoach?
Een budgetcoach is een (tijdelijke) steun en toeverlaat voor mensen die het overzicht in hun financiële huishouding kwijt zijn. Als budgetcoach begeleiden wij mensen met budgetproblemen en stellen wij samen met de cliënt weer orde op zaken.
Waarom Budgetcoaching?
De belangrijkste reden is: het voorkomen van financiële problemen. Steeds meer mensen komen in de financiële problemen doordat ze het overzicht in hun eigen geldzaken kwijt zijn. Ze geven meer geld uit dan er binnenkomt en krijgen niet de juiste balans tussen inkomsten en uitgaven.
Door de financiële crisis is het inkomen veelal gedaald, door bijvoorbeeld onvrijwillige werkloosheid, of een lager salaris bij een nieuwe baan. Deze mensen hebben een toenemende behoefte om op een eenvoudige, maar doeltreffende manier begeleid te worden bij hun dagelijkse financiële beslommeringen. Wordt er geen helpende hand geboden dan belandt men alsnog onnodig in de schuldhulpverlening. Het vroegtijdig inschakelen van een budgetcoach voorkomt problematische schulden en administratieve chaos.
Budget plan
- Intakegesprek
Is een kennismakingsgesprek. We kijken samen wat je wil en wat de budgetcoach/budget beheerder voor je kan doen. We maken afspraken over: hoe lang we denken nodig te hebben, en wat het gaat kosten. - Ordenen papierwerk
Samen ordenen we je papieren naar inkomen en uitgaven - Budget maandoverzicht
We vullen samen een budgetmaandoverzicht in op basis van je huidige situatie. - Screening toeslagen, voorzieningen e.d
Onderzoek van de mogelijkheden om het inkomen te verhogen met toeslagen, voorzieningen, belastingteruggave e.d. - Toekomstplan
Bespreken van budgetmogelijkheden in de toekomst. Eventueel het huidige budgetmaand overzicht doorlopen en aanpassen. - Begeleiden en geven van tips & trucs.
We kijken hoe lang je denkt nodig te hebben voor begeleiding , om te leren omgaan met het nieuwe budget. Bespreken wanneer evaluatie nodig is en hoe (telefonisch of persoonlijk). - Evalueren
Evaluatie en terugkoppeling , nazorg (telefonisch of door persoonlijk contact) .
Wij zijn er voor jou!
Als je vragen hebt over budgetbeheer of budget coaching , dan kun je contact met ons opnemen op maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 11.00 uur door te bellen met 0523-270550. Mailen mag natuurlijk ook. Ons mailadres is info@bbenf.nl. Wanneer je dat wenst kunnen wij de vragen over budgetbeheer & budget coaching ook bij je thuis komen beantwoorden in een persoonlijk gesprek.